sluiten

Creëer meer impact met een authentieke en onderscheidende boodschap

Fotografie: Geeke van Dijck

terug naar alle artikelen

image

De waarde die je biedt als bedrijf, bestaat niet alleen uit het product of de dienst die je levert aan je klanten. Naast functionaliteit wordt dit ook bepaald door de waarde die consumenten aan ‘het merk’ toekennen. Maar hoe kom je op de ideeën om als een merk authentiek en onderscheidend te communiceren?

Wat hierbij voor ieder bedrijf van belang is, is weten wat je wilt uitstralen. Wat zijn de kenmerkende eigenschappen en hoe breng je dit tot uiting in woorden, beelden en acties? Het devies is dan terug te gaan naar de identiteit en het unieke verhaal van je organisatie. Dit ‘merkverhaal’ begint met een analyse van je merkwaarden, visie, activiteiten, maar ook de betekenis voor de omgeving.

De kerncompetenties en geschiedenis van het bedrijf vormen de start van iedere analyse. Hieruit rolt de basis voor de positionering van je bedrijf, een absolute must om een uniek merkverhaal te vertellen. Vanuit een breder perspectief gezien heeft deze namelijk meerwaarde voor je bedrijf. Het is niet alleen een manier om top of mind te worden en vertrouwen te winnen, maar zelfs een manier om je te onderscheiden. Bovendien is de positieve impact die je wilt maken voor je omgeving niet alleen van waarde voor je klanten, maar ook voor andere belanghebbenden van je bedrijf zoals werknemers en sollicitanten.

De gezamenlijke merkwaarden helpen je vervolgens de communicatiestijl en acties te definiëren. En ook welke acties te stoppen. Dat geeft rust en zorgt voor verbinding zowel intern als extern. Zeker als je samen als team in dit ‘merkverhaal’ gelooft en consistent naar buiten uitdraagt. Dan wordt de impact van je bedrijf echt vergroot.

Tags

delen

Stassar Branding & Coaching

Speeldries 22
5521GG Eersel
0631280765

www.sandrastassar.nl Lees meer >
Ook interessant